KUŠANJE BOGA?
Dok je Isus stajao na najvišoj točki hrama, sotona mu je šapnuo: "Hajde, skoči! Ako si stvarno sin Božji, spasit će te."
"I reče mu (đavao): 'Ako si zaista Sin Božji, baci se dolje, jer je pisano: 'Naredit će svojim anđelima za tebe da te nose na rukama, da ne bi gdje nogom udario o kamen''" (Mt 4,6).
Vidite li u tome sotonino iskrivljavanje? Izdvojio je jedno obećanje iz Pisma i kušao Isusa da čitav svoj život baci na njega. Sugerirao mu je: "Kažeš da je Bog s tobom. Dakle, pokaži mi dokaz. Tvoj Otac mi je već dopustio da te mučim. Gdje je njegova nazočnost u tome? Možeš mi odmah dokazati da je on s tobom ako skočiš. Ako je Bog s tobom, osigurat će ti lagano slijetanje. Onda možeš svoje povjerenje temeljiti na tome. Ako ne, bolje ti je i da umreš nego da ideš dalje pitajući se jesi li prepušten sam sebi. Potrebno ti je čudo da potvrdiš da je Otac s tobom."
Kako je Isus odgovorio? Izjavio je: "Također je pisano: 'Ne kušaj Gospodara, Boga svojega!'" (Mt 4,7). Što je točno Isus ovdje mislio pod "kušanjem Boga"?
Stari je Izrael primjer. Gospodin se deset puta pokazao vjernim Izraelcima. Božji je narod primio vidljiv dokaz da je njihov Gospodin s njima. Međutim, svaki put, narod je postavljao isto pitanje: "Je li Bog među nama ili nije?" Bog to naziva "kušanjem njega". Isus je upotrijebio taj isti izraz – "kušanje Boga" – u svom odgovoru sotoni. Što nam to govori? To nam pokazuje da je težak grijeh sumnjati u Božju nazočnost; ne smijemo ispitivati je li on s nama ili ne.
Kao i Izraelu, Bog nam je već dao čitavo brdo dokaza. Prvo, u njegovoj Riječi imamo mnoštvo obećanja da nam je blizu. Drugo, imamo vlastitu osobnu prošlost s Bogom – svjedočanstvo mnogih njegovih prošlih izbavljenja u našim životima. Treće, imamo Bibliju punu svjedoka Božje nazočnosti u prošlim stoljećima.
Biblija ja jasna, moramo hodati s Bogom po vjeri, a ne po gledanju. Inače ćemo završiti poput nevjernog Izraela.
"I reče mu (đavao): 'Ako si zaista Sin Božji, baci se dolje, jer je pisano: 'Naredit će svojim anđelima za tebe da te nose na rukama, da ne bi gdje nogom udario o kamen''" (Mt 4,6).
Vidite li u tome sotonino iskrivljavanje? Izdvojio je jedno obećanje iz Pisma i kušao Isusa da čitav svoj život baci na njega. Sugerirao mu je: "Kažeš da je Bog s tobom. Dakle, pokaži mi dokaz. Tvoj Otac mi je već dopustio da te mučim. Gdje je njegova nazočnost u tome? Možeš mi odmah dokazati da je on s tobom ako skočiš. Ako je Bog s tobom, osigurat će ti lagano slijetanje. Onda možeš svoje povjerenje temeljiti na tome. Ako ne, bolje ti je i da umreš nego da ideš dalje pitajući se jesi li prepušten sam sebi. Potrebno ti je čudo da potvrdiš da je Otac s tobom."
Kako je Isus odgovorio? Izjavio je: "Također je pisano: 'Ne kušaj Gospodara, Boga svojega!'" (Mt 4,7). Što je točno Isus ovdje mislio pod "kušanjem Boga"?
Stari je Izrael primjer. Gospodin se deset puta pokazao vjernim Izraelcima. Božji je narod primio vidljiv dokaz da je njihov Gospodin s njima. Međutim, svaki put, narod je postavljao isto pitanje: "Je li Bog među nama ili nije?" Bog to naziva "kušanjem njega". Isus je upotrijebio taj isti izraz – "kušanje Boga" – u svom odgovoru sotoni. Što nam to govori? To nam pokazuje da je težak grijeh sumnjati u Božju nazočnost; ne smijemo ispitivati je li on s nama ili ne.
Kao i Izraelu, Bog nam je već dao čitavo brdo dokaza. Prvo, u njegovoj Riječi imamo mnoštvo obećanja da nam je blizu. Drugo, imamo vlastitu osobnu prošlost s Bogom – svjedočanstvo mnogih njegovih prošlih izbavljenja u našim životima. Treće, imamo Bibliju punu svjedoka Božje nazočnosti u prošlim stoljećima.
Biblija ja jasna, moramo hodati s Bogom po vjeri, a ne po gledanju. Inače ćemo završiti poput nevjernog Izraela.